"teda to je pecka" byla slova která jsem pronesl, když jsem si otestoval aplikaci Xphone Connect,
Lexa Jirout
Skoro v každé technologicky orientované firmě dochází k situaci, kdy má stávající produkty na trhu delší dobu a a obchodníci začnou brblat, že by to chtělo něco nového něco .. sám nevím, ale prostě „nějakej trhák“.
No nejsem si jistý jestli trhák je zrovna to pravé slovo pro produkt, který se mi dostal pod ruku. Ale určitě znáte ten pocit kdy něco uvidíte a jako by vám najednou v hlavě sepne a řeknete si „jo to je ono, to je tak pěkný, že to není pravda…“
Nestává se mi to často, což je asi dobře, ale v případě takřečené moderní zkratky UC česky Sjednocené Komunikace a aplikace XPhone Connect to bylo to pravé. Celá ta situace byla podobná té, když se poprvé objevil iPhone kdy se nedalo říci, že to je úplně převratného , nového, něco co tu už před tím nebylo, ostatně většinu funkcí obsahovaly i výrobky jiných firem, ale teprve Apple to KONEČNĚ UDĚLAL SPRÁVNĚ. Stejné přirovnání mně napadlo, když jsem poprvé otestoval aplikaci XPhone od německé společnosti C4B. Mimochodem když zmiňuji Německo, jako zemi výrobce, mám na mysli jistý etalon kvality a inženýrské vyspělosti, který k této zemi neodmyslitelně patří a netýká se pouze aut, kromě to má navíc tahle aplikace fakt hodně sexy tvář, uživatelsky intuitivní a přívětivou, což bylo další plusové znamínko na mé stupnici hodnocení a spokojenosti.
A teď v krátkosti k tomu co to dělá a co to umí. Zase se musím vrátit k přirovnání s Apple, které jsem použil výše a sice k faktu, že zdánlivě většinu funkcí znáte z aplikací typu MS Skype For Business, anebo Jaber případně další podobné aplikace dodávané výrobci telekomunikačních systémů. Ale XPhone to konečně DĚLÁ SPRÁVNĚ. Dostanete aplikaci, nezávislou na typu použité telefonní ústředny, nebo telefonního přístroje s možnostmi velmi efektivního komunikování a to včetně krásně navržené a funkční aplikace pro chytré telefony, což je platforma, která se prakticky během posledních pár let stala etalonem pro způsob komunikace. Takže ať na obrazovce vašeho PC, NTB, nebo na displeji „chytrého telefonu“ máte kdykoliv k dispozici veškeré firemní kontakty a pokud říkám veškeré, tak vím o čem mluvím, protože dodnes jsem měl přístup tak maximálně ke kontaktům z Exchange a o spoustě kontaktů v našem CRM, nebo ERP Navision jsem si mohl nechat jenom zdát. Můžu dělat mnohostranné telefonní konference ať už ad-hoc, nebo plánované přes MS Outlook, při kterých mohou účastníci konverzovat navíc chatem, nebo sdílet obrazovku. Můžu odesílat a přijímat faxy. Vidět status stav u každého účastníka, který si tyhle statusy/stavy může individuálně nastavit. O plné a elegantní integraci do do Outlooku ani nemluvím.
Takových dalších různých možností je mnoho a na to je mnohem lepší si přečíst leták, nebo si nechat předvést prezentaci. Neodpustím si však dvě funkce, které se mi hodně líbí. Tou první je koncept jednoho čísla, kdy jsem dosažitelný kdykoliv a kdekoliv pod jedním telefonním číslem, vždy vidím kdo mi volá a navíc pokud zavolám já z mobilního telefonu tak ještě před vytočením čísla můžu jednoduchým stiskem tlačítka zvolit, zda se budu prezentovat svým „mobilním číslem“ anebo „firemní číslem“ uvedeným na vizitce. Číslo mého mobilního telefonu tak nemusím uvádět a uchovat si jistou pro mně stále důležitější míru soukromí kdy svůj život striktně dělím na firemní a osobní.
Druhou funkcionalitou, která mně dostala, je abych tak česky řekl Panel Nástrojů (Dashoard) Je to panel který se dá administrátorsky nastavit a přizpůsobit konkrétním uživatelům podle jejich potřeb. Funguje následovně, v případě příchozího hovoru se vám kromě jména a příjmení volajícího otevře i panel kde jsou zobrazeny údaje z databáze např CRM a to kupříkladu výše servisního kontraktu zákazníka např Silver, dalším údajem je čas zásahu např. do 4 hodin. A dále jsou tlačítka rychlé volby založit ticket v CRM, odeslat potvrzovací mail. Udělat hovor pokud ppotřebuji konzultaci dalšího technika atd. Každý si může udělat představu svého workflow, které by si přál při příchozích hovorech. Možnosti pro například pracovníky Service Desku, nebo obchodníky ať si každý dosadí sám.
Ale už se dostávám k závěru. Jak jsem na začátku řekl, už jsem podobné věci viděl mnohokrát a jako uživatel pohybující se v telekomunikacích jisto představu o možnostech které jsou k dispozici mám. A snad právě proto jak například každodenní uživatel aplikace Skype For Business jsem mnohokrát zasténal když při příchozím hovoru dostanu informace pouze v případě, že volající je uveden v Exchange a už neuvidím kontakt z CRM, byť od stejného výrobce, což je pro mě dodnes nepochopitelné. Stejně tak pokud potřebuji někomu zavolat a opět není uveden v Exchange tak musím otevřít Explorer, následně MS CRM, najít položku kontakty, a protože jako první jsou mi nabídnuty Mé Kontakty, tak otevřít Všechny Kontakty napsat správně jméno a když se mi otevře už nevím kolikáté okno tak z karty zákazníka pomoci Ctrl+C okopírovat číslo, vložit jej do aplikace Skype a voilá konečně stiskem tlačítka avšak rudý vzteky zahájit vytáčení hovor a nedej bože když to druhá strana nebere a já musím zavolat na mobil. O tom že bych mohl zavolat přímo číslo z mailu nebo z webové stránky si můžu nechat jenom zdát. I tohle kupříkladu elegantně řeší aplikace XPhone Connect, pro uživatele Skype, nebo Jabber. A těm kteří ani jednu ze dvou aplikací dosud nemají nabízí výrazně lepší appku.
Tak a teď už opravdu končím, protože se musím věnovat i další práci a moje finální hodnocení je, že mně tahle appka fakt dostala.
Alex Jirout
PS: Brzy už se s aplikací XPhone v potfoliu našich produktů budete moci seznámit blíže a já se budu snažit, aby to bylo co nejdříve. Bylo by škoda se „nepodělit o radost“!